UpWord English

ELF

image

angličtina v MŠ Kohoutek

 
  

ELF je zkratka pro English Learning & Fun, tedy zábavná výuka angličtiny.

ELF je unikátní výukový program anglického jazyka určený speciálně pro děti předškolního věku. Naši kvalifikovaní rodilí mluvčí  povedou výuku tak, aby byla pro malé děti zábavná, efektivní a příjemná. Vaše dítě se naučí nejen mnoho "základních věcí", ale získá také neocenitelné zkušenosti s výukou a prací s rodilými mluvčími. Naším cílem je v dětech probudit zájem o anglický jazyk, v tomto věku vytvořit především jeho pasívní znalost, t.j. porozumění bez nutnosti překladu do mateřského jazyka.


Vyučující ve školním roce 2017-18:
Rhodaline Escala a Brittany Newcomb (učitelky)
Lenka Knoblochová a Lucie Drapáková (asistentky)

Rozvrh hodin:

  úterý pátek
ELF 8:00 - 9:30 8:00 - 9:30

Rodiče přivádějí děti ráno před hlavní vchod školy, po skončení výuky asistentka děti odvede do školky.


 

Proč právě ELF?

Naším cílem je, aby první zkušenosti, které dítě s výukou angličtiny získá, byly pozitivní. Proto jsou lekce zaměřené tak, aby byly zábavné a motivující. ELF také pomůže vašemu dítěti lépe se připravit do budoucna na výuku angličtiny na základní škole. Výzkumy ukazují, že děti mají přirozenou schopnost učit se jazyky a tato činnost je nijak nepřetěžuje. Naopak, výuka cizímu jazyku je součástí celistvého vývoje dítěte a rozvíjí u dětí mnoho dalších schopností a dovedností, např.vizuální vnímání, rozvíjí motorické dovednosti a logické uvažování. Pro děti však musí být výuka podávána zábavnou formou - hrou nikdy nekončící, probíhající v přátelské a příjemné atmosféře.

Výuka v tomto věku je založena  zejména na mluvení a poslechu a doprovázena pohybovými, výtvarnými či jinými aktivitami. Děti se nejprve učí formou Total physical response (TPR), což znamená, že reagují na na pokyn lektora tělesným pohybem nebo jiným způsobem. Metoda TPR je jednou z nejúspěšnějších ve výuce cizích jazyků a je založena na stejných principech jako učení se mateřskému jazyku. Děti se přirozeně učí bez překládání pokynů do mateřského jazyka a bez znalosti gramatických struktur. Významu slov a celých pokynů porozumí z kontextu, mimických výrazů, pohybového znázornění, barvy hlasu a gest.

Přestože děti neumějí zpočátku samy aktivně formulovat slovní sdělení, reagují na určité výzvy a podněty. Jedná se o nepřímé, ale zároveň velmi účinné způsoby učení. Například na výzvy Turn around - Sit down reagují děti adekvátní pohybovou reakcí - otočí se a sednou si. Pasivně odposlouchaná slovní zásoba přechází častým opakováním pohybových akcí zcela přirozeně "bez učení" v aktivní znalost slov a vět.

Nezbytným předpokladem mluvení je aktivní poslech. Během poslechu si děti tvoří první jazykovou mapu. Základy mateřského (a stejně tak i cizího) jazyka si děti do této mapy ukládají mnohem dříve, než jsou samy schopny aktivně komunikovat. Kolem věku šesti měsíců začínají fyzicky reagovat na slovní pokyny, přestože samy ještě nejsou schopny porozumění vyjádřit slovy.  Žádný rozumný rodič v tomto stádiu neočekává, že dítě bude gramaticky správně a plynule mluvit. Stejně tak neočekáváme, že děti budou od počátku mluvit cizím jazykem bezchybně. Chyby nejsou překážkou v komunikaci. V tom se děti liší od dospělých, kteří mívají komunikační zábrany a cítí se mnohdy provinile, když používají nedokonalé gramatické tvary. Vytvářejí se tak komunikační bloky, které se těžko odbourávají. Metoda TPR pomáhá dětem překonat nejistotu a zábrany.

ELF je součástí širšího neziskového anglického vzdělávacího projektu UpWord. Na ELF navazuje program Stage 1, Stage 2 a Stage 3 v ZŠ Hanspaulka. ELF je tedy výbornou přípravou pro náš hlavní program ve škole. Děti si osvojí styl výuky a způsob komunikace s rodilým mluvčím, takže výuku angličtiny na ZŠ budou zvládat bez obtíží a komunikace v angličtině jim bude připadat zcela přirozená. 

 


A kam s dotazy?

Jana Cífková, janacif@cifka.com, tel. 739 539 969

 

 

TOPlist